kembali bekerja.

Tuesday, February 23, 2010

tiga puluh dua darjah celcius.

sejak dua menjak ni;


lu orang ada tidur siang lepas tu badan berpeluh-peluh?

lu orang jemur baju basah-basah lepas tu tak sampai sejam terus jadi kering?

rasa malas nak ke kelas sebab taknak jalan kaki panas-panas?

duduk dalam kereta lama-lama sebab nak aircond ?

duduk dalam bilik kunci pasang kipas nombor lima tanggal baju seluar tinggal boxer?

malam-malam rasa macam nak tidur telanjang?

rasa haus mengalahkan macam puasa walaupun kadang-kadang korang memang tak puasa?

sejam lepak kat kedai makan order sampai tiga air kosong?

kurang mandi lepas tu bagi alasan nak jimat air takut kena catu?



jika ya, lu orang memang cool ! ! !


sebenarnya gua dah tak tahan dah dengan cuaca panas-panas ni. gua bukan nak tipu la, tapi gua pun dah kurang merokok sebab antara punca-punca panas ni ialah pembakaran terbuka. gua rasa rokok ni pun macam pembakaran terbuka jugak. ada betul? kalau betul, kasi angguk itu kepala. itu je yang mampu gua sumbang setakat ni. takkan gua nak pergi kedah bantai sorang-sorang petani yang bakar jerami lepas musim menuai? bukan salah diorang sepenuhnya. kalau lepas bakar tu, member kedah gua cakap tanah jadi subur. gua iyakan je. so tujuan gua buat entri ni nak mengajak anda semua, ye anda semua menyokong mana-mana kempen yang berkaitan dengan peningkatan suhu yang mendadak sekarang ni. come on bebeh ! ! !




p/s gua sekarang nak jadi 'environmentalist' kalau boleh. kalau boleh la.

9 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

wuishh.. ko ni dh jd mcm karam singh walia la.. haha..
cube ko tambah sket peribahase2.. haha

maisyara Pot! Pot! said...

tempat ku dah tak sepanas minggu lepas. ngee^^

::aMaD:: said...

nak sejuk makan lah aiskrim! =p

afiq ohh afiq said...

meuz : demm.. aku lupa.. haha..

maisyara : kat sini da macam padang pasir dah..

amad : makan aiskrem jadi haus lahh.. haha..

jaja karen said...

hahah environmentalist?

mcm best jek :D

nand nasyari said...

sapot..sapot..!! ;D

balada jiwa saya said...

gedik lah kau. kat kubur lg panas,.
dalam tanah takde angin masuk atau aircond.aku taknak kipas kau. jangan nak demand sgt. ahha.

gO mi NaM said...

betul2..boleh pulak sekali tu rmh tkde elektrik..
mcm mandi ujan jerasenya

athirah awesome said...

Saturday, 27th March 2010 at 8:30 pm. ayuh!!

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje