kembali bekerja.

Wednesday, February 17, 2010

cinta itu ilusif

“Ada apa dengan cinta?”, getus gua seketika seperti Rangga,
Atau mungkin juga seperti BEP,
“Where’s the love”, sini,
“Where’s the love”, sana,
Apa yang gua pasti,
Ia tidak semudah Ashlee mengeja “L.O.L.O.L.O.V.E”.



Ada yang berkata cinta tidak memberi apa-apa kecuali dirinya sendiri,
Dan tiada juga ia mengambil apa-apa kecuali dirinya sendiri,
Ada juga yang berkata cinta hanya untuk yang berhati waja,
Gagah untuk disakiti,
Tabah untuk menerima,
Sabar untuk kehilangan,
Dan berani untuk melepaskan,
Tapi gua juga pasti,
Ramai yang pernah bingung dibuatnya,
Tidak tahu apa sekelilingnya,
Tiba-tiba terjelepok hampir mencium tanah,
Tanpa mengetahui siapa angkaranya.



Gua?
Gua tidak pasti,
Cuma bagi gua cinta umpama kentut,
Pabila dipendam, disimpan,
Sakit bukan kepalang, pedih tidak tertahan,
Tapi pabila diluah,
Tidak perlu rasanya gua bercerita,
Kerana tepukan sebelah tangan sememangnya memalukan.




 p/s:  aaahh. lepas balik kampung otak memang fresh.

12 comments:

nand nasyari said...

peh..jiwang plak ko neyh..hhaaha

afiq ohh afiq said...

haha.. jangan main2 weh!

BajuKurung said...

jumpe awek kat kg le tu.. blik2 je trus menjiwang.. eceh.. blajar lom tamat nk cintan2..

afiq ohh afiq said...

woii! haha.. kasar tu BK.. bukan dia yang xnak, aku yang malas.. haha..

sYeNgEt ke senget?? said...

suke gmbr tu jari2 comel hehehe

farisha said...

comel la gamba jari2 tu.
haha.

gile la, awek kat kg tanak kapel dah ke bangg? haahaha

afiq ohh afiq said...

haha.. bukan dia yang xnak, aku yang malas..

jaja kachak. said...

pergh sekarang blog kau da cm lain mcm kan.~~~

afiq ohh afiq said...

sekali sekala ja..

MéuzAngelo™ XXIII said...

perrgghhh frog.. dah pandai ko skunk ni..
patut la dh x lepak bilik aku..
dah pandai jiwang2.. ade awek r ni.. haha

balada jiwa saya said...

jom2 aku kapel dengan hang. haha.
muka stylo
hati ada taman rupanya. haha

afiq ohh afiq said...

paten paten.. aku x hot macam kau.. hehe..

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje