kembali bekerja.

Tuesday, August 11, 2009

mat top dan bio-nik serta sedikit demam

first thing first.gua xnak letak tajuk entri kali ni ‘cuti part 3’.rasa macam memperbodohkan diri kalau buat macam tu.kalau dah gua cuti sampai seminggu,x kan nak sampai part 7 pulak.macam gampang bunyinya kan?

sejak uniten bagi cuti h1n1 nih,macam-macam benda yang gua buat yang biasanya x berkesempatan gua buat masa hari-hari biasa atau lebih sedap ‘hari-hari bekerja’.tadi bapak gua ajak gua tengok berita dengan dia.gua layankan.gua tertarik dengan berita pasal nordin mat top.kalau x silap gua,dua tiga hari lepas,beliau dikatakan dah terkorban dalam scene tembak menembak ala-ala citer rambo.satu lawan sepuluh.member gua siap tulis lagi dalam belog beliau.tapi tadi orang baca berita cakap yang mati tuh bukan dia.orang lain.diorang cakap nordin mat top hidup lagi dan masih dicari.gua syak yang nordin mat top nih dulu pernah berguru dengan osama bin laden.pandai main nyorok-nyorok.bapak gua setuju bulat-bulat dengan gua.

lepas tengok berita,gua dengan rajinnya tolong mak gua gosok baju adik-adik.sambil gua gosok baju, gua layan cerita Bio Nik sebab adik-adik gua memang tengok tiap-tiap minggu.wtf.gua x sangka yang otak adik-adik gua selama ni dispoiltkan oleh cerita sebegini rupa.gua bukan nak kutuk cerita melayu,tapi kalau nak berfiksyen biar bertempat.gua bukan apa,kalau nak buat cerita macam tu keluar la duit lebih sikit.grafik kasi lawa sikit.baru kencang.gua bagi contoh.cicakman.lagi gampang x logik makan cicak lidah boleh jadi panjang.kalau gua makan katak jadi apa pulak?tapi apa-apa pown grafik cicakman boleh tahan walau x sehebat dibanding hollywood.still,effort tu ada.kutipan hasil kencang jugak.gua pown x paham lah sebenarnya.x cukup-cukup dengan cerita-cerita tahyul yang berlambak kat tivi sekarang nih.

sekarang pasal adik gua pulak.weekend lepas dia pergi camping.gerak sabtu balik ahad.pelancau yang campingnya pown gua x tahu.tadi pergi sekolah balik pukul 2.x pernah-pernah balik awal tetiba balik awal.dengan x tukar baju,terus tido.bangun pukul 9.sumpah gua rasa tercabar.dia bangun-bangun mengadu pening kepala.gua pegang dahi dia.panas gila sampai melecur tangan gua!ok itu melampau.badan adik gua panas gila.pening-pening,batuk-batuk sumer ada.gua sedikit kaget.mak gua tanya selamba ada orang demam ke masa camping hari tu.adik gua jawab,‘ada’ sambil batuk-batuk tanpa menutup mulut macam iklan suruh.gua terasa nak sepak dia time tu.gua ingat dia tengah sakit jea.adik gua tambah lagi,'siap tido satu khemah kongsi selimut’ dengan muka x bersalah.gua baru sedar yang adik gua ni bangang jugak rupanya.dah tahu ada orang demam,yang kau pergi bergelumang lagi dengan dia kenapa?memang la berjangkit sengal.atas rasa tanggungjawab,gua dengan lincah gerak ke 7eleven beli 100 plus sebotol dengan panadol apa entah yang cair dalam air tu.gua lupa nama dia.tapi apa-apa hal,gua mintak dijauhkan perkara-perkara x elok dari keluarga gua.amin.

9 comments:

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

em bawak g klinik. takot2 demam pelek2. ish.

Nadia Aaron said...

frog.. msti skrg ko demam gak kannn... get well soon.. *mcm tau2 jer

MAYisabeau said...

mesej tersirat frog : aku abang yang baikk!

afiq ohh afiq said...

ruby - sat lagi petang2 sikit aku hantar la gi klinik atas rasa tanggungjawab gak.. bahaha..

ija - uish, jangan cakap.. nanti kena betul2 kang..

may - yahaa!

the niza said...

aku da dpt bygkan mcm mne kau klau mkn kaak tu?jom buat cite frogman.the malay cronicle 2. :)

afiq ohh afiq said...

kalau aku makan katak tu, aku rasa sama jea kowt.. jahaha..

apizz㋡ said...

HAHAH. ceyh entri yang berbicara tentang kebaikan seorang abg ke ni. HAHA

afiq ohh afiq said...

haha.. aku x cakap apa-apa pown.. korang yang cakap aku baik.. trimas ahh.. haha..

Humaira Yahya said...

OI FROGGY,
jgn kutuk bio nik aku lah!
heeeeeeeeeee ;D

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje