kembali bekerja.

Friday, July 24, 2009

gua sayang bapak gua

gua nak share something dengan lu orang.tadi gua gi sembahyang jumaat dengan bapak gua.kitorang jalan kaki jea sebab kitorang ni environmentalist.sepanjang tempoh ekspedisi gua tadi,gua discover something yang dah lama gua pikir.gua discover yang certain2 tabiat gua atau habit gua bak kata omputih datang dari bapak gua.maybe lu orang x berapa nak perasan sangat dengan habit2 camni tapi ni la yang gua buat sepanjang hidup gua.

tabiat 1

bapak :tadi masa gua jalan kaki gi masjid dengan bapak gua,gua notice tangan dia x boleh duduk diam.ada jea benda dia nak ketis.normally kalau ada kereta ke motor parking tepi2 jalan,jari dia konfem ketuk2 manja kereta ke motor tu.konfem.kalau kat mall lagi kencang.habis semua baju dia dah pegang.

anak :gua memang ada tabiat ni.gua kalau jalan sebelah pokok bunga,jari gua otomatik petik lima nam helai daun pokok bunga tuh.x kira la pokok bunga ke,pokok rambutan pown gua cantas.gua petik, gua buang, gua petik, gua buang.sambil jalan beb.lu orang ingat senang?gua rasa kalau ada taman bunga depan rumah gua,gua bagi seminggu jea.pastu konfem botak.pasti!

tabiat 2

bapak :bapak gua suka jalan laju.gua pown x paham.maybe dulu masa dia sekolah dia wakil merentas desa bahagian Parit Besar,Rengit tapi dia x pernah citer kat gua.tadi gua saje try usha2 awek balik sekolah,mana taw ada yang berkenan nak gua ajarkan add math ke, kimia ke.gua xde hal.dah puas gua main2 mata,gua tengok bapak gua dah 200 meter ke hadapan.padahal gua main kenyit2 mata x sampai seminit.

anak : ‘weh frog,kau nak cepat2 bwat apa?’,‘chill la weyh,rushing2 apahal?’,‘weh,ekau boleh slow down sikit?eden da ponat ni haa’,‘kedai makan tu x gerak seinci pown la weyh!’.ayat2 common yang gua biasa dengar.

tabiat 3

bapak :ni xde kena mengena dengan ekspedisi gua tadi, tapi gua nak citer gak.gua kalau balik rumah,gua usha bapak gua xde channel lain dah, x discovery,national geographic, animal planet pown kadang2.faveret dia.dia ada gak cakap kat gua yang tu memang hobi dia.tengah2 malam pown layan national geographic wa cakap lu.

anak :maybe gua dah dipaksa tengok dari kecik,gua pown da terikut layan channel2 tuh.kalau da xde citer best kat disney,memang gua bukak discovery channel.sebenarnya gua lama da taw yang otak burung unta lagi kecik dari mata dia.gua rasa kalau gua yang casting jadi budak kecik yang cakap tuh,konfem gua boleh cakap lagi comel.gua rasa la.

tabiat 4

bapak :bapak gua suka membebel kat gua.

anak :gua suka membebel kat adik2 gua.

ni la hero gua.

9 comments:

apizz㋡ said...

haha. gila cool dowh kau.

gila terharu aku dengar ko suke tgk cite national geograpik tuh.. sob sob..

tp gua x setuju yang kau lagi comel dari budak kecik yang casting burung unta..

selamat hari bapa! HAHA

afiq ohh afiq said...

haha..
aku da lama nak bwat entri ni..
baru skang tercapai cita2 murni aku..

the niza said...

aku pon xrasa kau lagi comel.hahaha
btw.ak rasa ayh kau behemah siket la dr kau.
xla smpai cabut2 bunga.

dscovery chnel?
eh ayh kau xtgk disney ke?
lg pelik ayh ak yg tgk chnel tamil.siap recod2 lagi.xphm ak.

afiq ohh afiq said...

haha.. aku x petik bunga lah,daun jea.. ayah kau record sbb nak bg kau tgk sbnrnya..

a r e s said...

ahahaha.. sempoi ar wey ko dpt bpk cm gtu

MAYisabeau said...

1 lagi kau tak tau.
burung kasawari apabila ia membenamkan kepalayer ke dalam tanah ia bernafas dari punggungnyer.

kau sure ke kau jalan cepat? bukan lompat tinggi2?

Farisha said...

eh, ni entry selamat hr bapa ke ea?
hehehe

ayh kau comel :D

afiq ohh afiq said...

kenapa mesti hari bapa? hari2 lain xley ke? lagipown bagi aku, setiap hari adalah hari bapa.. *cewaaah!

p/s:tengok anak ahh..

athirahMM said...

bapak kau satu team ngan aku ah. sebab tgk nat geo, discvry sume.
the world is just awesome.(tibe2)

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje