kembali bekerja.

Monday, July 20, 2009

maaf bahasa saya kasar.

hari ini saya ingin bercerita tentang pengalaman saya disaman polis uniten yang macam sial.pagi tadi, saya terlambat bangun.shit.saya pown bergegas ke bilik mandi.setelah saya sudah bersiap sedia,saya pown bertolak dari rumah.sebaik sahaja memulakan perjalanan,perut saya tiba2 memulas.walaubagaimanapun,saya masih meneruskan perjalanan tetapi kali ini dengan kelajuan yang sedikit lebih tinggi angkara perut saya yang macam cibai time2 ni nak bwat hal.babi apa nak patah balik berak dah jauh.setibanya saya di uniten pusaka tersayang,saya dengan sedaya upaya menahan kesakitan di perut sambil mencari parkir gara2 polis uniten yang lahanat membuat sekatan jalan di merata2 tempat.lantas dengan nekad saya meletak kereta di parkir di hadapan medan selera COE.sejurus selepas itu,dengan lincahnya saya menuju ke toilet COE.setelah selesai dengan urusan peribadi tersebut, saya kembali ke kereta untuk mengambil beg saya.tiba2 saya ternampak ada seorang polis uniten yang gemuk,pendek,buncit sedang menunggu di hadapan kereta saya.

saya : wei gemuk,kau bwat apa kat keter aku?

polis uniten : minta maaf encik, encik telah meletak kenderaan di tempat yang tidak sepatutnya.

saya : apahal pulak?tu signboard tulis 'pelajar'.kau x sekolah ke sial?

polis uniten : maaf sekali lagi encik.kitorang terpaksa menyaman kenderaan yang tidak mempunyai sticker.

saya : pantat apa kau.x pernah dibuat orang tampal sticker uniten.aku duduk luar,bukan duduk amanah ke cendi babi.

polis uniten : encik kena apply sticker di bahagian keselamatan.

saya : ahh,pedulik apa aku.

polis uniten : kalau macam tu,saya terpaksa saman encik.

saya : pukimak lah kau.aku alih la macam ni.aku gi berak kejap jea pown tadi sial.

polis uniten : x mengapa encik.saya dah pown saman encik.saya cuma nak tengok id encik jea.

saya : pukimak gak kau ni kan?


disebabkan sikap polis uniten gemuk pendek buncit babi itu terlalu bersopan santun, hati saya pown tersentuh lalu terus memberikan id saya tanpa berfikir panjang memandangkan sudah lewat ke kuliah. *dialog di atas rekaan semata2,xde kaitan dengan yang hidup atau yang mati.apa kau gila aku nak cakap macam tu?


selepas selesai urusan saman menyaman,saya terus meluru ke kelas kerana tujuan saya datang ke uniten adalah untuk ke kelas.setibanya saya ke kelas,saya berbisik sendirian,'pukimak betul lah,gua datang uniten jauh2 hari ni semata2 nak bagi diri gua kena saman'.kelas saya batal.

sekian. (gua da rajin bwat entri warna-warni)

15 comments:

Myraa Y. said...

froggy,kesian nasib kau malang sungguh.hehehhe ;D

afiq ohh afiq said...

aku nak mandi bunga lepas ni.. haha..

yaya . said...

weh babi, polis tu baik giler xbunuh kau. setan je dialog, dapat tahu polis malaysia, digantung mandatori la kau !

a r e s said...

ahahaha.. lnh kurang cm ak ar... ak kne sbb x pkai helmet, peh walhal dkt jewk.. baek2 nk cpt jd lg lmbt.. siot

afiq ohh afiq said...

haha.. chill lah sue.. benda dia hanyalah polis uniten yang berangan nak jadi polis betul.. dan aku lak berangan nak cakap camtu tadi.. kau lak yang emo lebih.. haha..

MASya said...

hahaha..
pergh lawak je..
ak igt btl2 ko ckp ngn polis 2..
power gle..
tp rupe2 ny skdr angan2 je.. hahaha

apizz said...

HAHA. siall je ayat2 begitu.
saya mengfuking mereka. HAHA.
ape2 pun selamat mencarut2.

MALANG engkau ohh encik fogg! HAHA TAHNIAH:DD

adorable.niza. said...

serius malang.
pastu byk lg carut2
haha.
mostly entry kau mst malang.haha:D

afiq ohh afiq said...

yaa.. hari hari-an aku mmg malang..

apizz said...

haha.
lagu malang2 untuk kau encik katak.
HAHA hi niza:D

:: puteri_katak :: said...

huhuhuhu
derma amal jariah...
kesian..~

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

ceh3.. hati je berani ckp. mulut x ckp camtu. aku taw ko budak baik :P

nadya said...

cool giler kalau dapat maki polis tu mcm tu.
haha.

m.a.i.s.a.r.a.h xoxo said...

lawak doe..... wat la video skali weh....

Anonymous said...

hahaha..t'sentuh bace dialog polis gemok gendut tu..
papepun nsib ko mmg malang tyme tu..

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje