kembali bekerja.

Tuesday, September 1, 2009

maruah gua tercalar

cuba lu orang letak diri lu orang dalam situasi gua.

________________________________________________

gua pergi 7eleven.mak gua kirim roti gardenia untuk adik-adik gua buat sahur.gua sebagai seorang anak yang taat pada ibu bapa,gerak lah tanpa bantahan.tiada apa yang menarik dalam perjalanan pergi gua selain dari ada dua tiga orang gadis-gadis comel tegur gua.maaf gua tak layan.itu perkara normal.lu orang kena faham.gua banyak lagi agenda yang lebih penting dan harus segera diuruskan.pedulikan semua itu.

dalam perjalanan balik ke rumah gua juga seperti biasa.tiada apa yang nak diceritakan.tapi ketenangan yang gua senangi lesap begitu sahaja.rumah gua tingkat empat,biasanya gua naik tangga jea.baru hero.apa barang naik lif memanjang.tak fit.tapi tadi gua kena naik lif jugak sebab gua nak cepat.gua lincah berjalan ke arah lif.jalan nak ke arah lif tu terhalang dengan dinding,nak lalu kena pusing dinding tu,so gua tak expect apa-apa yang pelik sebalik dinding tu.

bila gua lepas je dinding tu,ada sekor lipas datang kat gua.dengan laju.spontan gua lompat ke tepi.itu normal gua rasa.terkejut.tapi yang abnormalnya,gua TERkeluarkan suara yang sedikit nyaring ibarat seorang perempuan yang menjerit tatkala beg tangannya diragut.gua berlari anak menjauhkan diri dari lipas.cukup.gua rilek.

tiba-tiba gua dengar ada ketawa-ketawa kecil kat belakang gua.damn.ada dua orang gadis manis memerhati setiap gerak geri gua.gua buat-buat tak nampak.lif sampai.gua naik dituruti dua gadis tadi.gua perasan masih ada senyuman sinis di bibir diorang masa gua tekan butang lif.10 saat dalam lif rasa macam 10 jam.

bila lif sampai tingkat empat,gua toleh pada gadis-gadis tadi. ‘kalau lipas tu masuk mulut lu orang,lu orang geli jugak!’,ujar gua sambil berlalu pergi.

________________________________________________

inilah susahnya kalau gua pergi mana-mana ada gadis usya.

23 comments:

a r e s said...

............ pergh froggy.. ko mmg tkt gn lipas kew? jatuh maruah beb.. eh silap.. saham.

afiq ohh afiq said...

bahasa inggeris dia, jatuh market gua!

hUr said...

ahahaha... maknyah ka?? hahahaha

Anonymous said...

hahaha..
hahaha..
ak x th knp ak nk tglk je..
hahaha..
comey je..
hahaha
hahaha
hahaha
x sngke btl...
hahaha

afiq ohh afiq said...

hur; maknyah? mana? haha..

masya; kalau ye pown xyah gelak lama2.. haha..

BajuKurung said...

auwwwwwwwwwwwwwwwwww... hakhakhak..

Anonymous said...

x ley bhenti ar nk glk.. huhu

athirahMM said...

ini bukan stakat maruah tercalar. ni calar balar rimau ni. hahaha.

syafiq roslan said...

sayuu lahh syiall bcee ctee saudaraa ini...
saya berasa bangga ada rakan sepertii saudaraa....

afiq ohh afiq said...

gua dah lama usya gadis dua orang tu,tapi since apa yang dah berlaku,gua terpaksa batalkan niat gua.. sedih kan?

MAYisabeau said...

pasni kau jangan guna lagi lif tuh. possiblity jumpe minah 2 orang tu sangat tinggi. aku tak sanggup bace kesinambungan post ni.

Nadia Aaron said...

haha.. mantap bro.. aku dapat bayangkan.. kalau aku jadi gadis2 tu aku gelak terbahak2 dah.. haha.. cukup baik r gadis2 tu senyum2 jer.. haha

Firol said...

aiseh tak rugged lah terkujat sebab lipas hehee

Humaira Yahya said...

cehhh,takut lipas.
ape ni weyh,katak pon takut lipas.
hehhehe ;D

apizz㋡ said...

hahaha. wow kau frog.
dalam2 diam2 ko ni seroang aww ye.
HAHAHA tak kuasa mak:D:D:D

Apiz Morinho said...

gua phm kondisi lu bro..
buahahaha

afiq ohh afiq said...

gua bukan auww ok?

dan kepada yang memahami,terima kasih.

nadya said...

aku faham perasaan kau apabila berhadapan dgn lipas, bro. hahaha.
tp takyah jerit sgt :P awek pun lari.
haha.

shamm said...

ko mmg market frogg. aku xley nak cakap ape da. jap2.. pft ~




geggerrr ~

afiq ohh afiq said...

itu aku taw pai.. jahaha..

Anonymous said...

hahahahah bg ko lipas....

Melati said...

hurm... aku mmg memahami ko... takut lipas mmg normal. aku pon takut lipas. nmpk lipas, aku akan jerit dengan pitch yg tinggi, kalah ning baizura. biarlah orang pikir apa pon. nyah? awwww? dulik ar! kalo gadis2 sejati dgr aku jerit, pon aku x ksh. lepas jerit, blagak cool la blk.



tp aku pompuan. lain kot dgn kes ko. haha

BajuKurung said...

lipas klu nmpak gua, lipas tu yg jerit.. gua cool je..

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje