kembali bekerja.

Monday, September 7, 2009

fiyer fekter

gua pown tak faham kenapa sekarang ni banyak kisah pertarungan gua dengan lipas.

___________________________________________

weekend lepas mak gua dah start buat kuih.so,mak gua mintak tolong gua turunkan oven yang terletak kat atas almari dapur setelah sekian lama terperosok.benda dah lama tak guna.yela,oven tu memang guna time-time nak raya ni jelah.dia punya habuk memang buat sakit hidung gua.bila gua dah turunkan,mak gua suruh keluarkan pulak,tolong- lap-lap mana yang patut.

gua bukak jea kotak tuh,gua nampak ada benda hitam merayap dalam tu.wtf.tapi gua maintain cool.takkan nak jerit macam bapok.sial punya lipas.dalam tu pown nak merayap.mak gua dah suruh keluarkan cepat-cepat.gua buntu.takkan nak cakap gua takut ada lipas dalam tu.jatuh martabat gua sebagai hero keluarga.gua cuba berdalih.gua basuh pinggan.gua jemur kain.tapi tak berjaya.nak tak nak gua kena jugak seluk tangan keluarkan oven tu.bismillah gua x lupa.gua tabahkan diri.dan sekarang,gua rasa gua layak masuk fear factor.setakat seluk-seluk tangan dalam kotak penuh lipas,gua rilek jea.

___________________________________________

dan ya,gua sekarang sibuk curi-curi melantak kuih raya hari-hari.kepada yang nak datang raya,jangan terkejut kuih raya tinggal sikit.

14 comments:

Anonymous said...

awwwww.

Anonymous said...

wakaka. frogy ko ni ske wat ak tglk lbih2.. hahaha

BajuKurung said...

gua cm x caye je ayat "setakat seluk-seluk tangan dalam kotak penuh lipas,gua rilek jea."

xpe, gua smpan komen gua dlm hati..

afiq ohh afiq said...

bk, lu kena percaya apa jea yang gua tulis.. gua x pernah menipu ok?

syafiq roslan said...

tahbiahh buatt koo....
wakakakaka...

afiq ohh afiq said...

ye, tahbiah buat aku..

BajuKurung said...

afiq : bab lain gua leh caye.. tp bab lu relax bile kne ngorat ngan lipas, gua agak sukar la nk percaye.. TAHBIAH? iye, sgguh syahdu perkataan beliau.. muahahaha

the niza said...

sokong ngn bk.takkan kau berani selik punya.maseh aku ingat peristwa kau lompat lompat depan lif...xkan da bran kot??

MAYisabeau said...

hoyeh!!
pasni kau dah boleh raya bawak lipas dalam kocek baju melayu.

afiq ohh afiq said...

SELIK memang aku x berani sebab aku tataw apa tu.. kalau seluk boleh la kot.. haha, BK, best dowh cari orang typo.. jahaha..

apizz㋡ said...

tabiah? adakah ini perkataan yang menjurus kepada cikgu adam lagi sekali?:P

Humaira Yahya said...

nk datg raya umah kau bawak lipas.ahahahhaah ;D

BajuKurung said...

SELIK ??? skali lg gua touching dgn perkataan tu.. sumpah, tersentuh hati nurani gua.. wakakakaka...

Afiq : mmg best.. pasni kite kne alert.

the niza said...

owh sengal.asal aku plak typo.aduhhh.

Post a Comment

ish buat susah susah lu orang aje